Grubość lakieru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jamer
    Drive
    • 2005
    • 89

    Grubość lakieru

    ja myslałem na mase nad leflektorem ale sam jeszcze sie zastanawiam.
  • wasyl
    L&K
    • 2005
    • 1084

    #2
    Grubość lakieru

    Witam !!
    Po ostatnich moich przykrych wizytach u lakiernika zaczołem gorączkowo myśleć nad tym co mi tam powiedzieli. Przy malowaniu zarysowanego błotnika lakiernik stwierddził, że są trzy warstwy lakieru. A fabryka daje jedną, poza tym jak polerował słupek to też twierdził że samochód po dzwonie... Czy mówił prawde czy tylko tak pitolił... :roll:

    Samochód kupiłem nowy z salony i wątpie że był malowany bok , czy macie jakiegoś znajomego u którego mógłbym sprawdzić grubość lakieru na całym samochodzie...? :?:
    ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
    www.wasilewski-foto.pl
    KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

    Komentarz

    • Pulse
      Rider
      • 2006
      • 461

      #3
      wasyl, jestem paranoikiem odnosnie auta, ale Ty chyba jestes wiekszym :lol:
      Bardzo watpliwe zeby mozna kupic nowe auto z salonu po dzwonie.
      Jedz do jakiegos warsztatu lakierniczego (dobrego) moze tam Ci sprawdza, mysle ze to nie powinno duzo kosztowac, a bedziesz juz napewno wiedzial.
      :: O1 AXR Kombi

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Oni czesto maja taka sraczke, a szczegolnie jak spitola robote, zebys nie patrzyl tam gdzie on robil tylko zaczal sie przygladac temu co ktos robil obojetne czy to bedzie fabryka czy inny lakiernik

        [ Dodano: Wto 11 Kwi, 06 15:17 ]
        Auta w fabryce czasem, sa tez dwa razy malowane, szczegolnie jak pierwszy raz nie wyjdzie. Automat tez sie czasem moze pomylic.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Panowie ! Weźcie pod uwagę to że samochód w fabryce mógł być malowany kilka krotnie i się nie ździwcie że na samochodzie nie ma identycznej grubości lakieru .
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • KLOCek
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 411

            #6
            wasyl, najprościej i najtaniej sprawdzić grubość lakieru u rzeczoznawcy.


            Ale jak to zrobić, żeby nie zapłacić?
            Iść do firmy ubezpieczeniowej (Alianz nie robi z tym problemów więc ją proponuję) i powiedzieć, że się kupiło auto, ale nie wiadomo, czy nie było bite, a że myśli nad zakupieniem u nich AC proszisz ich o dokładną wycene autka. Pan albo daje Ci namiar do ich rzeczoznawczy na bezpłatne sprawdzenie, albo kieruje Cię tam, gdzie jest CLS. Sprawdzenie lakieru to u nich rutyna

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              #7
              Ziomal, Powinna by porownywalna - jak ja u siebie sprawdzalem przy kupnie to mialem wartosci od 180 do 200 - nie wiem jaka to jednostka, ale raczej rowno nakladane. A przykladalem gdzie popadnie. A obok 2 Okty mialy to samo, z tym, ze w jednej byly malowane drzwi i tam lakier skakal na 340 - 400. Warto poprzykladac taki grubosciomierz, bo raczej wyjdzie ci numer z lakierowaniem. Z tym lakierowaniem w fabryce, to trzeba miec naprawde pecha, bo potem przychodzi ktos i musisz oczami swiecic, ze niby nie bity :evil: i wez sie tu wytlumacz.
              Była O1 jest F2.

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #8
                Pulse, ooooj nie do końca, mój znajomy walczy już ponad rok z Toyotą, kupił corollkę po mega dzwonie jak się okazało.

                Wasyl Toyota Katowice ma coś takiego, podjedź, zadzwoń, zapytaj.

                Pzdr
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • wasyl
                  L&K
                  • 2005
                  • 1084

                  #9
                  Chyba tak jak mówi Maicroft facet spaprał robote i zaczoł gadać głupoty, dla spokojnej głowy podjade do rzeczoznawcy... :|
                  ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                  www.wasilewski-foto.pl
                  KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                  Komentarz

                  • lyzy 110
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 237

                    #10
                    Zamieszczone przez Pulse
                    Bardzo watpliwe zeby mozna kupic nowe auto z salonu po dzwonie.
                    niestety takie prawdopodobieństwo istnieje osobiście znam zakład który wykonuje usługi lakiernicze dla skody i forda - auta salonowe nówki sztuki.
                    Nie są co prawda one po jakiś mo0cnych dzwonach ale wgięty błotnik czy drzwi etc.

                    Zamieszczone przez Dig Dug
                    Powinna by porownywalna - jak ja u siebie sprawdzalem przy kupnie to mialem wartosci od 180 do 200 - nie wiem jaka to jednostka,
                    jednostka to um (mikrometry) laier fabryczny w zależności oid marki ma grubość od 120 do 180/200 um

                    osobiscie dysponuję takim przyrządem gdyby ktoś chciał spraedzić zapraszam na podkrarpacie ja póki co jestem uziemiony :diabelski_usmiech
                    była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                    Komentarz

                    • less1
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 101

                      #11
                      tez sie wypowiem w tym temacie, auta "nowki" malowane i poprawiane zdarzaja sie,
                      czasami juz w fabryce, czasami podczas transportu ulega uszkodzeniu, i salon przed sprzedaza naprawia...

                      sprawdzanie dokladnie jak Lyzy pisze, miernikiem grubosci lakieru
                      koszt amatorskiego to 200-300 zl (bawilem sie takim z allegro za tyle, wyniki moze nie mega dokladne, aleprzy kupnie uzywanego auta niezastaiona rzecz)), lepszy sprzet z czujnikiem z sonda od 1000 do..
                      jezeli nie ma sie czujnika ani dojscia -
                      najlepiej albo do serwisu jakiegos (wiekszosc ma znosny sprzet)

                      lakier od 100 do 200 mikrometrow to niby fabryka, na elementach pionowych (slupki, itd) moze byc nieco mniej, najlepiej porownywac jedna i druga strone auta, by widziec roznice

                      szpachel wychodzi raczej od 500 mikrometrow, ponizej tego to moga sie nakladac warstwy lakieru na przytarcia, itd

                      Komentarz

                      • pershing1986
                        Drive
                        • 2006
                        • 56

                        #12
                        Mój kolega handluje narzędziami do wyposażania warsztatów posiada taki tester grubości lakieru zwykły prosty za 100 zł :P
                        była: octavia 1.6 AKL jest: A31.8t AGU

                        Komentarz

                        • michu
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 235

                          #13
                          Posiadam taki miernik dokładność do 1 um zapraszam do wlkp :lol:
                          pomiary u mnie były tak rozbieżne że strach się bać ale na A4 wszystkie czymały się mniej więcej jednej wartości ( wyników nie pamiętam )
                          - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

                          Komentarz

                          • pwl
                            Classic
                            • 2006
                            • 34

                            #14
                            Zamieszczone przez Tymon
                            Pulse, ooooj nie do końca, mój znajomy walczy już ponad rok z Toyotą, kupił corollkę po mega dzwonie jak się okazało.
                            No widzę, ze toyota nie pierwszy raz dała d*py... W którymś AŚ (dawno temu) był test Yarisa... jak się okazało bitego. Dzięki Bogu mój nie był A co do mierników - widziałem u Wietnamczyka mega-super-hiper sprzęt do mierzenia grubości lakieru za 15 zł :lol: Napewno dokładny był :P

                            Komentarz

                            • gstan
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 106

                              #15
                              W Octavii grubość lakieru powinna być w granicach 120 do 150. Na słupkach jest cieniej w granicach 90-100. Tak mi powiedział znajomy który mi takowy czujnik udostępnił. I to by się potwierdzało bo takie grubości zmierzyłem na swojej O1 jak ją kupowałem od poprzedniego własciciela .Oczywiście poza tylnymi drzwiami na których było max 400, gdyz były malowane. Co ciekawe gość do końca twierdził że nic o tym nie wiedział.
                              Sprawdziłem grubość lakieru na O2 bo gość od którego kupowałem już kupił nową, to grubość lakieru była w granicach 105 do 115 mikronów.
                              Sprawdzenia dokonywałem czujnikiem który podobno kosztował ok 2000zł.
                              Grzesiek
                              Octavia 2 Elegance

                              Komentarz

                              • wasyl
                                L&K
                                • 2005
                                • 1084

                                #16
                                michu a jest szansa że weźmiesz ten ów przyżąd na następny spot...? :wink:
                                ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                www.wasilewski-foto.pl
                                KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                Komentarz

                                • bobasek
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 326

                                  #17
                                  michu
                                  weż ten sprzęt na bednary
                                  pewnie coś ciekawego dowiemy się o naszych autach
                                  :idea:
                                  5,5l/100

                                  Komentarz

                                  • less1
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 101

                                    #18
                                    dolaczam sie do prosby o porzadny miernik na bednarach
                                    ja postaram sie zalatwic taki tani elektroniczny (allegrowy), by zobaczyc na ile toto jest "dokladne"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witam.
                                      Ja miałem taką przygodę.W 1999 roku kupiłem Octavię 1,8T i gdy ją sprzedawałem
                                      w roku 2003 przy sprawdzaniu grubości lakieru okazało się,że były malowane drzwi kierowcy.
                                      Taką sprzedano mi w salonie.
                                      Mało tego,po pewnym czasie nabywcy spod lakieru zaczęły wychodzić pęcherze,a potem rdza na wysokości słupków przy uszczelkach.

                                      Komentarz

                                      • bartolini1978
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 755

                                        #20
                                        Nowe samochody mają czesto poprawki lakieru w Fabryce
                                        Nastepna sprawa to to ze NIEKTÓRE salony sprzedaj samochody pomalowane np : zjechały z lory i sie porysowały :evil: .a klient porysowanego nie kupi :shock:
                                        Z Zawodu jestem mech sam i jak miałem preaktyki w szkole to koledzy pracujący w serwisach opowiadali niezłe chistorie o nowych malowanych sam. Ja jak odbierałem samochód z salonu to oglądałem czy ktoś go nieprysnol przez przypadek oczywiście :szeroki_usmiech

                                        Komentarz

                                        • wasyl
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1084

                                          #21
                                          Super czyli spokojnie można zbijać cene takiego samochodu. Szkoda że nie byłem taki mądry 2,5 roku temu :|
                                          ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                          www.wasilewski-foto.pl
                                          KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                          Komentarz

                                          Pracuję...